W202Club.nl

Alles over de Mercedes W202

Het is nu 18 aug 2018, 06:07

Welke veren voor verlagen?

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Welke veren voor verlagen?

Berichtdoor Slammers » 19 maart 2016, 23:02

Zoals jullie op de foto wel kunnen zien staat mijn C180 wel erg hoog. Nu ben ik op zoek naar advies over nieuwe veren om deze te verlagen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het verlagen van hun auto en zoja, welke veren heb je gebruikt? Hij moet niet té laag komen te liggen dat drempels een probleem worden, maar vooral de achterkant moet een stuk omlaag en de voorkant ook een stukje.

Ik kwam op marktplaats veren tegen van een C36, is dat iets? http://link.marktplaats.nl/m1024379554

IMG_4254.jpg
IMG_4254.jpg (1.3 MiB) 460 keer bekeken
Slammers
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam: Robbert
Type wagen: C180
Bouwjaar: 1999
Uitvoering: Classic
Automaat: Nee
T-Modell: Nee
LPG: Nee

Re: Welke veren voor verlagen?

Berichtdoor Ozz » 20 maart 2016, 00:41

Mijn auto stond precies het zelfde op z'n poten als die van jou hoe die nu zo erbij staat
ik heb ze vorige jaar laten vervangen voor een setje h/r verlagingsveren 40mm rondom
(Zie mijn logboek voor foto's)

Er zit nogal wel wat verschil in de veren qua bouwjaar en motorisering tussen 4cl. en 6clinders
Moet je wel even rekening mee houden, C36 veren zal naar mijn weten ook niet pasen op die van jou.

İn jouw geval zou ik voor originele veren gaan met de dunste veer rubbers erop.
İs laag zat qua looks en wegligging en zonder drempel problemen met behoud van optimale comfort, wil je nog lager? Dan moet je voor verlagingsveren gaan met dikkere rubbers anders kun je niet meer fatsoenlijk over drempels rijden. Dan kom je eigenlijk +/- op de zelfde hoogte uit maar dan lever je wel wat comfort in. Dit is de keuze wat je zelf even moet gaan maken.

Als je Intresse hebt voor A kwaliteit verlagingsveren, kan ik je misschien wel verder helpen ik ken iemand die ze nieuw leverd tegen schappelijke prijs
Ozz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: C220CDI
Uitvoering: Sport
Automaat: Ja

Re: Welke veren voor verlagen?

Berichtdoor Slammers » 20 maart 2016, 12:13

Je bedoelt dat ik het beste veren van een sport er onder kan leggen bedoel je? Icm de dubste rubbers. Hoe kom ik het makkelijkst aan het artikelnummer zodat ik de prijs kan opvragen voor deze?

Jouw auto ligt er ook mooi bij, maar ben dan toch bang voor drempels. Ben wel benieuwd hoeveel een setje verlagingsveren kost?
Slammers
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam: Robbert
Type wagen: C180
Uitvoering: Classic
Automaat: Nee

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur