W202Club.nl

Alles over de Mercedes W202

Het is nu 16 nov 2018, 20:50

Welke Becker !!?

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Welke Becker !!?

Berichtdoor Wieb » 19 jun 2018, 22:34

becker radio cassette.jpg
Becker radio cassette
becker radio cassette.jpg (17.68 KiB) 300 keer bekeken
Hoi,
Ik ben sinds 3 weken de trotse bezitter van een C200 Elegance. Een pracht auto maar zou graag een andere radio willen... De Becker radio dat er in zit, ziet er op zich goed uit maar is er eentje met cassette + een behoorlijke bak in het reservewiel voor de navigatie. Ik ben er inmiddels achter dat in mijn Benz simpelweg een Becker hoort en niets anders (ik kende het merk eerlijk gezegd niet …. ). Maar welke ? Kan iemand mij enig leidraad geven ?

Elders op dit forum vond ik al een Duitse website ( https://www.car-radio.de/index.php?cat= ... ilter_id=3 ). Klaarblijkelijk past niet iedere radio in een W202 en wordt er gesproken over een DIN maat. Welke DIN maat heeft een W202 ?

In mijn vorige W202 had ik een Becker Traffic Pro BE 4720. In de veronderstelling dat de navigatie ervan hopeloos achterhaald zou zijn, heb ik nooit de moeite genomen dit te verder uit te vinden en heb er dus ook geen ervaring mee.

Wat ik op mijn verlanglijstje heb staan is radio-cd frontlader (geen wisselaar) en aansluitmogelijkheid voor USB o.i.d. M'n eerste reactie is dat navigatie voor mij niet zozeer hoeft (tenzij iemand mij kan overtuigen !), daarvoor gebruik ik wel de iPhone. Daarnaast wil ik er eigenlijk max € 200 aan uitgeven. Een Indianapolis vind ik er wel strak uitzien, maar is volgens mij met navigatie. Staat er één op Marktplaats voor € 260.

Op de Duitse site staat een BE4010 en een BE6021, beide voor een mooi prijsje, maar daar staat expliciet geen W202 bij !

Een heleboel vragen, maar wie kan mij enig leidraad geven ?
Oh ja, mijn Becker cassette (zie foto) bestaat daar nog interesse voor of is zoiets hopeloos achterhaald ?
Bijlagen
Becker navigatie bak.jpg
Becker navigatiebak in reservewiel
Becker navigatie bak.jpg (22.51 KiB) 300 keer bekeken
Wieb
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam: Eric-Jan
Type wagen: C200
Bouwjaar: 2000
Uitvoering: Elegance
Automaat: Ja
T-Modell: Nee
LPG: Nee

Re: Welke Becker !!?

Berichtdoor Bertorelli » 20 jun 2018, 09:02

Een W202 heeft volgens mij gewoon een standaard formaat (1-DIN heet dat geloof ik)
https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_7736

Er zijn een aantal radio's standaard geleverd bij Mercedes en vaak waren dat Beckers, maar er zijn ook andere merken geleverd volgens mij (Blaupunkt).

Begin jaren '90 werden er nog radio's met cassette geleverd, maar was de cd ook in opkomst.
Nadeel van die eerste CD radio's is dat ze vaak geen MP3 of zelf gebrande cd's afspelen.
Ook kende ze toen nog geen bluetooth en andere handige toevoegingen.

Wil je origineel, dan kunt je een Becker nemen die geleverd is voor de W202, maar je kunt ook een modernere nemen uiteraard. Hou er wel rekening mee dat Becker radio's doorgaans flink aan de prijs zijn.

Ik heb zelf een Alpine met bluetooth ondersteuning voor de mobiel/carkit en die bevalt prima.
Navigatie via de radio heb ik niet, want via de mobiel is die doorgaans eenvoudiger up-to-date te houden en net zo makkelijk.

Hier een lijst met Beckers met CD die geleverd zijn op de W202:
https://www.car-radio.de/Mercedes/Merce ... -CD-Radio/
Groetjes
Bert
Bertorelli
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam: Bert
Type wagen: C280
Bouwjaar: 1995
Andere wagens?: W126 500SEL 1984

Berichtdoor Wieb » 20 jun 2018, 21:33

Dag Bert,

Dank voor je input !
Heb op die Duitse site geloof ik inmiddels mijn keus gemaakt, t.w. de BE4613 voor €229.
Een redelijk basic radio met cd frontlader en de aansluitmogelijkheid van een MP-3 speler.

Qua design mooi strak en past ie goed bij de automatische airco en nog een redelijke prijs.

Lijkt mij, toch !?
Tnx!

Mvgr., Eric-Jan.
Wieb
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor RD500sec » 22 jun 2018, 18:30

Hallo Eric-Jan

Als ik kijk op de site is er de mogelijkheid om een mp3 speler aan te sluiten als optie. Dit zit niet bij de prijs in en kost als ik verder lees 100 euro extra. Dat is best veel voor een cinch bus die achter op de radio met een stekker wordt aangesloten.
Ik heb een MF2910 over die ik je kan aanbieden met aangesloten cinch bus binnen je eerder aangegeven budget.
De cinch bus zit er nog niet op, als je interesse hebt, laat het me weten, dan kan ik dat verzorgen.

https://www.car-radio.de/product_info.p ... radio.html

Bovenstaande een link van een zelfde radio.
De radio die ik je aanbied is in goede werkende staat, onbeschadigd en uiteraard met code.
Meer informatie en foto’s via pm.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam: Richard
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Wieb » 24 jun 2018, 10:25

Hoi Richard,

Zie nu net je reactie op het forum, terwijl ik je net ook PM een bericht verstuurd heb …., moet nog even wennen aan de site geloof ik.

Verdorie, heb ik vrijdag net een MF2910 bestelt via die Duitse site dat Bert me had opgegeven ! Jammer, ik had dus wél interesse in die van jou gehad.... iets te haastig geweest.

Tnx anyway !

mvgr., Eric-Jan.
Wieb
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor Bram Jansen » 25 jun 2018, 15:42

Eric-Jan,

PB berichten kun je nog niet sturen/ontvangen. Dit na je 10e posts op het forum. (beveiliging voor anders denkende)
Gebruik even het envelopje, en lukt dat niet mag je mij als tussenpost gebruiken, dat gaat wel.
Je kunt mij ook altijd even een mail sturen, dan zorg ik dat hij op de plaats van bestemming komt.
Beheerwclubs@gmail.com
Bram Jansen
Beheerder
Beheerder

Roepnaam: Lex
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Andere wagens?: E300TransportTurbodiesel
190E 2.6