W202Club.nl

Alles over de Mercedes W202

Het is nu 21 nov 2017, 00:40

Ventilatie

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Ventilatie

Berichtdoor Robben » 20 sep 2017, 16:14

Beste mensen

Ik ben begin dit jaar de trotse eigenaar van een 1997 C180 W202

Ik heb een probleem met het ontwasemen van mijn voorruit , ik had al een draadje hierover gevonden en ben op zoek gegaan naar het interieur filter , deze zag er goed uit . Tot mijn schrik zag ik dat er bij de uitgaande kant een stuk van het ventilatie kanaal was weggescheurd , de lucht blaast dus zo achter het dashbord. Euvel gevonden maar hoe nu dit op te lossen ? Het gat is 15 x 15 cm ongeveer en ik weet niet hoe de oude situatie hoort te zijn.

Op de foto staat een rode pijl richting het gat , ik krijg het gat er niet goed op dat probeer ik later nog eens. Maar dat is de blaas richting , het filter is er uit en je kijkt tegen het filterhuis aan.

Is zo'n box te krijgen en makkelijk te vervangen ? Of moet het hele dashbord eruit ? Iemand ervaring mee ? :think:

Alle hulp tips zijn welkom
Bijlagen
2017-09-17 17.47.42.jpg
2017-09-17 17.47.42.jpg (198.24 KiB) 131 keer bekeken
Robben
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam: Rob
Type wagen: C180
Bouwjaar: 1997
Uitvoering: Classic
Automaat: Nee
T-Modell: Nee
LPG: Nee

Re: Ventilatie

Berichtdoor janpieter » 21 sep 2017, 20:47

Ik kan niet goed plaatsen hoe je de foto gemaakt hebt. Is deze gemaakt onder het dashboard?
janpieter
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam: Jan Pieter
Type wagen: C240
Bouwjaar: 1999
Uitvoering: Elegance
T-Modell: Ja

Re: Ventilatie

Berichtdoor Robben » 03 nov 2017, 21:36

janpieter schreef:Ik kan niet goed plaatsen hoe je de foto gemaakt hebt. Is deze gemaakt onder het dashboard?

Dat klopt ik lig aan de bijrijderskant op mijn rug , en ik kijk in de opening waar het interieurfilter zat .
Er zit daar een gat dat heb ik momenteel provisorisch dichtgemaakt met een plastic plaat en tape. Momenteel heb ik een redelijke wind op mijn voorruit maar die gaat niet via een kanaal maar stroom gewoon door het dashboard achterlangs .

Het is een hele puzzel want het lijkt of er buizen weg zijn :blink: en aangezien ik hier geen schema's van kan vinden tast ik nog in het duister.
Robben
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam: Rob
Type wagen: C180
Bouwjaar: 1997
Uitvoering: Classic
T-Modell: Nee

Keer terug naar Interieur