W202Club.nl

Alles over de Mercedes W202

Het is nu 12 dec 2017, 08:20

scheidingsfilter speakers

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

scheidingsfilter speakers

Berichtdoor Pat1968 » 07 dec 2017, 18:19

ik ga beginnen met de upgrade van mn audio aangezien mn standaard mb speakers niet meer de beste zijn(kraken).
nu heb ik een mooie set gekocht op de beurs in Duitsland zijnde een composet 16,5 cm van Hertz en een coaxiaal set 13 cm ook van Hertz.
nu is mijn vraag of er in het oude systeem wat er nu in zit ook een scheidingsfilter zit voor de voorspeakers (tweeters & woofers).
kan ik de speakers zo vervangen of is het wenselijk om het filter wat bij de set van Hertz zit ook in te bouwen en nieuwe bedrading te trekken ivm de geluidskwaliteit?
Pat1968
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam: Patrick
Type wagen: C200
Bouwjaar: 1997
Uitvoering: Elegance
Automaat: Nee
T-Modell: Ja
LPG: Nee
Andere wagens?: golf cabrio 1997

Re: scheidingsfilter speakers

Berichtdoor Herman » 08 dec 2017, 13:13

Volgens mij hebben de standaard tweeters in het dashboard al een eigen (extern) filter. De tweeters leveren een redelijke prestatie, dus mijn advies zou zijn om deze te behouden. Ik heb niet heel lang geleden het verschil geprobeerd tussen tweeters van JBL en de originele, en dat verschil bleek verwaarloosbaar. Ook lastig trouwens om iets anders ingepast te krijgen.

De rest van de luidsprekers kun je zo vervangen, tenminste, dat ging in mijn auto goed met woofers en coaxiale luidsprekers van JBL (aangesloten op audio10CD). Heb je al wel adapters?

Nieuwe draden trekken lijkt mij niet nodig. Weegt niet op tegen het kwaliteitsverlies in de luidsprekers en de bron. Met al die rijgeluiden is het ook onmogelijk om enig verschil te horen, tenzij je de auto zo stil maakt als een S-klasse.
Groeten, Herman
Herman
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam: Herman
Type wagen: C180
Bouwjaar: 1998

Re: scheidingsfilter speakers

Berichtdoor Pat1968 » 10 dec 2017, 17:42

waar zitten die scheidingsfilters standaard?
heb besloten dat ik deze er toch tussen uit wil halen en vervangen voor de meegeleverde X-over's samen met de tweeters en de speakers.
de hele set (composet voor en coaxiaal achter icm een sub in de kofferruimte) zijn helemaal op elkaar afgestemd.
adapters heb ik meteen mee besteld en ook een nieuwe HU van JVC , dubbel din met alles er op en er aan.
Pat1968
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam: Patrick
Type wagen: C200
Bouwjaar: 1997
Andere wagens?: golf cabrio 1997

Keer terug naar Techniek