W202Club.nl

Alles over de Mercedes W202

Het is nu 12 dec 2017, 08:20

Frankrs6

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Stel hier GEEN technische vragen e.d., daar hebben wij een heel forum voor!!!

Frankrs6

Berichtdoor frankrs6 » 18 nov 2017, 18:10

Goedemiddag,

Bij deze wil ik mijzelf voorstellen. Ik ben Frank, en al heel mijn leven gek van auto's. In het verleden reed ik veelal oude gebakjes, en wisselde ik elk half jaar/heel jaar van auto. Zo reed ik altijd wat ik op dat moment een leuke auto vind. Enkele jaren geleden heb ik al naar benzen gekeken (W116 en W126), maar kwam toen een BMW 728i (e23) tegen met weinig km's van 2e eigenaar. Die heb ik toen gekocht en met veel plezier gereden. Naast deze auto heb ik o.a. ook 3x een Audi 80 gehad (1x automaat,1x handbak en 1x voor onderdelen, allen het vierkante model tot '86), Toyota Starlet 1.3 12v (superfijn wagentje!), Suzuki Swift, Peugeot 309 GTI 1.9 8v zonder kat (had ik nooit weg mogen doen...) Passat station 130pk TDI (fijne auto, maar ging kapot aan onderhoud), Renault Twingo diesel (klein, maar echt fijn motortje) en ik rijd nu nog een Renault Kadjar die weer terug gaat naar de leasemij. Ik wil weer een auto waar ik blij van wordt. Dat is een auto met uitstraling, of bijzondere techniek. Nu zat ik te twijfelen tussen een Subaru Impreza (sorry guys...) en een Benz W202. Ik laat de Suub maar varen, die is toch te lelijk om aan te zien. De Benz vind ik een tijdloze uitstraling hebben, en achterwielaandrijving vind ik ook tof. Heel gek wellicht, maar ik kan ook blij worden gewoon van zo'n groot stuur in de Benz. Dat vind ik bijvoorbeeld ook leuk aan de laatste generatie Audi 100, ook zo'n groot stuur. Al met al een heel verhaal. Ik denk redelijk wat kennis te hebben van auto's (hoe ze werken, welke merken/modellen van/tot welke jaren zijn gemaakt, met welke motoren etc...), maar vraag mij niet om de kleppen te stellen, dat is te lang geleden dat ik dat ooit een keer gedaan heb, haha.

Ik ben in principe nog op zoek naar een Benz. Vereisten zijn: benzine, trekhaak, airco en automaat. Grote voorkeur voor een C180, station en automatische airco. Waarom een C180? Ik heb mij nog niet in het forum ingelezen in de techniek, maar die is in zulke grote getale verkocht destijds, die zal vast goed zijn. Ik ga nu het forum even leeglurken, op zoek naar waar allemaal op te letten naast roest. Ik houd er al rekening mee dat ze allemaal roest hebben, dus daar wil ik niet te zwaar aan tillen (tenzij kokerbalken verrot enzo).

Volgende week ga ik kijken bij een champagnekleurige C180 combi automaat. Ik ben erg benieuwd!
frankrs6
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam: Frank
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
T-Modell: Nee
LPG: Nee

Re: Frankrs6

Berichtdoor Bram Jansen » 18 nov 2017, 22:05

Welkom Frank!

Succes met je zoektocht.
Bram Jansen
Beheerder
Beheerder

Roepnaam: Lex
Type wagen: Ander type
Automaat: Ja
Andere wagens?: E300TransportTurbodiesel
190E 2.6

Berichtdoor lingo » 18 nov 2017, 23:24

Welkom hier!
En zijn we niet allemaal gek op auto's hier?
Dus das niks bijzonders.. :lol:
De combi`s zijn idd erg veel verkocht, dus dat moet geen probleem zijn.
Verder; probeer, naast de roest, ook te kijken naar de historie van de auto, en het onderhoud in het verleden.
"Onze" auto's zijn toch minimaal 18jr oud.
Mag ik weten wat je budget is, dan kunnen we helpen met zoeken?
gr.
Een dag zonder Mercedes is als een dag zonder eten!
lingo
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam: Eric
Type wagen: C240
Bouwjaar: 1999
Uitvoering: Sport

Berichtdoor frankrs6 » 18 nov 2017, 23:38

Haha, thanks. Budget is 1500 a 2000, ik reserveer wel 1200 euro het eerste jaar voor onderhoud/reparatie. Ik realiseer mij inderdaad dat de auto's oud zijn en er diverse gebreken spontaan kunnen optreden. Hopelijk tref ik een exemplaar dat zo goed was als mijn BMW destijds, die heeft in 1 jaar 20.000km gedraaid zonder enige issue. De auto waar ik ga kijken is de C180 die in februari in het verkooptopic is aangeboden (door Steef/Stefan).

Ik heb marktplaats al 4x omgedraaid/binnenste buiten gekeerd, evenals gaspedaal.nl en autoscout24.nl. Lijkt mij sterk dat je nog een exemplaar vind waarvan ik de advertentie nog niet gezien heb ;-). Ik hoop een exemplaar te vinden met een kmstand onder de 250.000km (psychologische grens voor mij)
frankrs6
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor Herman » 19 nov 2017, 12:53

Welkom Frank! Als je wilt weten wat je zoal te wachten zou kunnen staan na de aanschaf van een C180 combi (1998) a 2000 euro en 225.000 km, dan zou je mijn logboek kunnen bekijken. Er is veel preventief onderhoud gepleegd, dus raak vooral niet ontmoedigd. De eerste noodzakelijke reparatie kostte toevallig 1200 euro. Onder andere koppakking, multiriem, bougies, rubbers stabilisatiestang, oliefilter, motorolie en koelvloeistof zijn toen vervangen.
Laatst bijgewerkt door Herman op 19 nov 2017, 14:58, in totaal 2 keer bewerkt.
Groeten, Herman
Herman
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam: Herman
Type wagen: C180
Bouwjaar: 1998
Uitvoering: Elegance
T-Modell: Ja

Berichtdoor Herman » 19 nov 2017, 13:02

lingo schreef:De combi`s zijn idd erg veel verkocht, dus dat moet geen probleem zijn.
gr.

De C180 combi is juist weinig verkocht. Zo'n 69.242 stuks tegen 583.514 stuks van de C180 sedan (wereldwijd).
Groeten, Herman
Herman
Gold Boarder
Gold Boarder

Berichtdoor CarloGeenen » 19 nov 2017, 13:34

Welkom! C200 zit in dezelfde gewichtscategorie, kost je niks extra in vaste lasten en brandstof.
Verder zou ik absoluut kijken naar aantoonbaar goed onderhoud. Mijn broertje heeft van een oud forumlid een C180 station gekocht, inmiddels 50.000km verder en voornamelijk de auto netjes gemaakt maar geen schokkende zaken. Koppakking was trouwens al eens vervangen, volgend jaar apk advies voor fuseekogels, die kosten €25,-. Dus hij stapt elke keer weer met een glimlach in een lekker rijdende betrouwbare wagen.
Verbruik:
Afbeelding
CarloGeenen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam: Carlo
Bouwjaar: 1999
Andere wagens?: W201 190E 1.8 1992

Berichtdoor frankrs6 » 19 nov 2017, 13:47

Dag Herman en Carlo,

Geinig om zo 2 tegengestelde berichten te lezen, althans, zo lees ik ze.

@Herman, als ik jou topic zo zie ben jij feitelijk bezig om constant geld in de auto te steken om deze perfect te maken. Tja, dat kost goed geld. Dat heb ik in het verleden te vaak gedaan, en kan slechts concluderen dat dat rationeel gezien (!) zonde geld is. Dat het leuk is om je auto helemaal in tiptop staat te brengen staat daar los van, want dat snap ik helemaal. Ik merk dat ik inmiddels alles al op deze site en anderen zit te lezen aan bijv. extra's voor de auto enzo...

@Carlo, het zou inderdaad fantastisch zijn om met slechts regulier onderhoud deze km's erbij te kunnen zetten. Daar reken ik overigens niet op, ik reserveer genoeg voor onderhoud. Dat icm slechts 10 a 15.000km pj

De auto heeft volgens Steef geen mankementen behalve roest aan de achterste wielkasten. Dat er dingen stuk zullen gaan is een zekerheidje. Het alternatief waar ik gisterenavond ook nog naar heb zitten kijken is een Corolla station 1.6 van 2002, eerste van het "nieuwe" model. Tja, dan gaat er waarschijnlijk weinig kapot, die auto is zuiniger, maar heel eerlijk, leuker? Nee, dat zeker niet.

En dan zijn er nog enkele die iets duurder zijn, richting de 3.000 euro. Die hebben dan (hopelijk) geen roest, maar ook daar gaan met zekerheid diverse zaken aan kapot. Heb daarmee niet de illusie dat ik daarmee beter af ben.
frankrs6
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor Ruud » 19 nov 2017, 14:04

Welkom Frank, als het percee een station moet zijn dan gaat het over, maar anders kijk is hier op het forum,
staat een nagenoeg perfecte C280 te koop, ABSOLUUT roestvrij, technisch helemaal in orde en zeer ruim onder de 250000km. ;)
Mvgr, Ruud.
Ruud
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam: Ruud
Type wagen: C240
Andere wagens?: W203

Berichtdoor frankrs6 » 19 nov 2017, 21:55

Dag Ruud,

Perse is wellicht een groot woord, als ik een goede sedan tegenkom sta ik daar wel voor open. Alleen wordt het budget daar niet hoger van, en jouw auto is wel wat boven budget :-). Laat staan dat ik verwacht dat onderhoud daar nog iets duurder van is, ivm dikkere motor, en hoger brandstofverbruik.
frankrs6
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor Herman » 19 nov 2017, 23:58

frankrs6 schreef:@Herman, als ik jou topic zo zie ben jij feitelijk bezig om constant geld in de auto te steken om deze perfect te maken. Tja, dat kost goed geld. Dat heb ik in het verleden te vaak gedaan, en kan slechts concluderen dat dat rationeel gezien (!) zonde geld is. Dat het leuk is om je auto helemaal in tiptop staat te brengen staat daar los van, want dat snap ik helemaal. Ik merk dat ik inmiddels alles al op deze site en anderen zit te lezen aan bijv. extra's voor de auto enzo...

Volgens mij staan er genoeg reparaties in de lijst die absoluut noodzakelijk waren. Preventieve vervanging kan veel secundaire schade voorkomen, zoals in het geval van een waterpomp en aircopomp. Het doel is overigens niet om de auto perfect te maken, maar om deze voor een zeer lange tijd te rijden, en wel een beetje representatief.

Ik ben het eens met Carlo dat het belangrijk is om te controleren op goed onderhoud. Maar wat is goed onderhoud dan?
Groeten, Herman
Herman
Gold Boarder
Gold Boarder

Berichtdoor Bram Jansen » 20 nov 2017, 00:11

Dit is een voorstel topic van Frank.
Voor alle andere vragen en antwoorden staat het hele forum tot ieders beschikking.

Frank, als je de zoektocht wilt documenteren, of vragen hebt, plaats daar even een topic voor S.V.P.
w202-van-alles-wat-f33.html
Bram Jansen
Beheerder
Beheerder

Roepnaam: Lex
Type wagen: Ander type
Andere wagens?: E300TransportTurbodiesel
190E 2.6

Berichtdoor 202AMG » 22 nov 2017, 08:56

Welkom hier ! En succes met je zoektocht !

Je hebt al hulp gekregen van het forum ! :angry-screaming: :angry-screaming: :angry-argument:

Mvg
202AMG
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam: Hubert
Type wagen: C43AMG
Uitvoering: Sport
Andere wagens?: 211